sobota 1. listopadu 2008

Max Payne - recenze.






Akční / Krimi / Thriller / Drama
USA, 2008, 100 min

Režie: John Moore
Hrají: Mark Wahlberg, Mila Kunis, Beau Bridges, Ludacris, Donal Logue, Chris O'Donnell, Ted Atherton, Amaury Nolasco, Nelly Furtado, Conrad Pla, Stephen R. Hart, Brea Grant, Olga Kurylenko, Jamie Hector

Tak před chvílí jsem se vrátil z kina.Konkrétně jsem zavítal s kamarádem na Max Payne.Herní předlohu jsem samozřejmě hrál.První okamžiky v metru si pamatuji i ve hře:).Původně jsme měli jít na Nestydu, ale toho jsme jaksi taksi nestihli, takže jsme zavítali na tento film.Už dlouhou dobu jsem neodcházel z kina tak znechucen jako dnes.Už dlouho jsem nelitoval vyhozených peněz tolik jako dnes.Už jen z toho drobného důvodu, že kdybych neplatil lístek na ten film, tak by mi zbyli peníze na WoW gamekartu, ale to jsem zase u něčeho jiného.Pro člověka, který herní adaptaci nehrál, bude velmi těžké se zorientovat v ději.Člověk, který herní předlohu hrál, bude pravděpodobně znechucen.Když jsem poprvé zjistil, že Maxe bude hrát Mark Wahlberg tak mi došlo, že to bude průšvih.Netvrdím, že by Mark nebyl dobrý herec nebo tak něco, ale mě do role Maxe Payna nesedí.Max Payne se mi nelíbil.Hlavní hrdina se mi nezamlouval.Prvních 20 minut jsem byl naprosto zmaten.Max se motá po nějakém večírku kde je plno Rusů atd.Domů si přivede svůdnou Olgu Kurylenko(která na mě působila naprosto opačným dojmem.).Dále ve filmu vystupuje Mila Kunis jako sestra Natašy(Olgy Kurylenko).Mila měla asi působit dojmem velké,tvrdé mafiánky.Max Payne policista, který má rodinu manželku MIchelline, která pracuje v jisté místní farmaceutické organizace(aspon tak jsem to pobral) a má dítě.Jednoho dne přijde domů, ale ani dětátko ani Michelline není při životě.V hrdinovi se něco zlomilo a je přemístěn na nikdy nedořešené případy kam i vražda jeho manželky a dítěte patří.
Celý New York se potácí s drogovými dýlery atd.Městem koluje droga v podání modré potky(omlouvám se nenadá mě lepší slovo).TA farmaceutická organizace ji vyvinula jako vojenský projekt.Měla sloužit k zvětšení agresivity vojáků.Zkrátka a dobře se vojáci zfetovali a Morituri Te Salutant!Od tajemné Natašy kolem Maxe umírají další a další lidé.Droga, ale má až příliš vedlejších účinků a dostala se mezi prostý lid.Max Payne pronásledován touhou oplatit vraždu své rodiny a Mila Kunis pronásledována touhou oplatit vraždu své sestry se vydávají na pout plných nesrovnalostí a nudy.Nakonec si i Max vezme drogu, aby přežil a dokončil svoji pomstu.
PS.: Samozřejmě momenty kdy hlavní hrdina bezhlavě střílí a počítá s nekonečnou municí což je přeci v americkém akčním trháku již samozřejmostí!Střílet bezhlavě z pistole po dobu deseti minut bez nabití je vážně unikátní :)

hodnocení : 3/10

Žádné komentáře: